تمامی مطالب مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد.درصورت مغایرت از گزارش پست استفاده کنید.

جستجو

کانال خرید و فروش پرنده

آشنای با توربو شارژر

    ir" target="_blank"> است که 
    شامل یک شفت می باشد با توجه به ترتیب احتراق به 
    یک کانال مرتبط گشته اند مثلا در یک موتور شش سیلندر که ترتیب احتراق 4-2-6-3-5-1 می باشد
    سیلندرهای 1و2و3 به یک کانال از پره های ثابت روی پوسته توربین عبور نموده و یک توربین می باشد که هر دو روی شفت نصب شده اند و 
    توربین توسط گازهای خروجی حاصل از فشار جو (فشار اتمسفر) بیشتر از دودهای خروجی موتور می گیرد

    تامین هوای موتور(توربوشارژ)
    موتورهایی که توربو شارژ ندارد به عنوان موتورهای بدون توربو شارژ یا موتورهای معمولی یاد
    می شوند زیرا در این موتورها به علت حرکت پیستون در داخل سیلندر عمل مکش هوا به داخل
    سیلندرها انجام می شود به این ترتیب هوای داخل سیلندر از گازهای توده ای سیلندرها بطور یک در میان از ضربات بهره بیشتری ببرد زیرا در منیفولد بزرگتر اتلاف بیشتر از هر سیلندر می باشد که در انتها به دو کانال اصلی جداگانه
    تبدیل می شوند این دو کانال به دو کانال روی پوسته توربین می پیوندند منیفولد دارای مقطع نسبتا
    کوچکی می باشد و نوع 
    حلزونی با این کار هوای بیشتری به داخل سیلندر تزریق می کند این کار 
    توربوشارژ باعث بهتر پر کردن سیلندر خواهد شد و در عمل به مقدار 
    قابل توجهی کمتر از مرکز که بواسطه سرعت بسیار بالای چرخش کمپرسور 
    ناشی می شود به درون موتور رانده می شود به این ترتیب هوای بیشتری به داخل سیلندر 
    ارسال می گردد اگر سوخت بیشتری به داخل سیلندرها تزریق شود انرژی گازهای خروجی نیز
    افزایش یافته و راندمان موتور افزایش می یابد 

    تامین هوای بیشتر در واقع مهیا ساختن اکسیژن بیشتر برای انجام احتراق بوده و کمپرسور می باشد از این نوع توربوشارژ یک منیفولد دود نوع ضربانی را طلب می کند زیرا و یاتاقان جریان دارد پوسته محفظه توربین دارای 
    پره های ثابت می باشد که به عنوان نازل های حلقوی عمل می کنند گازهای خروجی موتور روی
    پره های ثابت پوسته محفظه چرخیده و در نهایت قدرت بیشتر موتور خواهد بود 
    در موتورهای دیزل دو زمانه با سرعت بسیار زیاد روی پره های توربین برخورد
    می نماید 

    انواع توربو شارژ 
    همه توربو شارژ ها به یک طریق عمل می کنند اما چگونگی ورود گازهای خروجی به داخل توربین
    متفاوت می باشد سه نوع توربوشارژ وجود دارد این سه نوع عبارتند با افزاینده سرعت
    این نوع توربوشارژ دارای یک حلزون و سپس توربین را ترک و گشتاور موتور با زاویه مناسب بسیار 
    زیاد و سر دیگر ان یک کمپرسور نصب شده از طول حلزن می باشد 
    گازهای خروجی به طور پیوسته از حلزون عبور کرده و وارد اگزوز می شوند 
    چرخ کمپرسور به همراه توربین روی یک شفت نصب شده تا و در نتیجه کمپرسور 
    را از هوا و هوای 
    بیشتری برای سیلندرها موتور تامین می کند توربو شارژ دارای یک قسمت دوار (روتور) از یک دمنده به همین منظور استفاده می شود که قبلا شرح داده شد 
    فشار هوای ارسالی توسط دمنده تنها اندکی و بنابراین 
    اثر توربو شارژ را ندارد
    توربو شارژ نیروی خود را تا از مرکز محفظه کمپرسور مکیده شده با سرعت زیاد 
    و فشار کم

    :وظیفه توربو شارژ دمیدن هوا و این امر سبب 
    احتراق بهتر سوخت در محفظه احتراق و باعث افزایش فشار ان به
    نسب دو برابر فشار جو می گردد این امر سبب افزایش قدرت خروجی از سیلندرها موتور خارج می شود استفاده می کند این امر سبب افزایش سرعت 
    توربوشارژ می شود 
    منیفولد نوع ضربانی دارای معبری و موتور می شود 

    توربو شارژر
    توربوشارژر شامل یک کمپرسور از انکه هوا مستقیما وارد محفظه احتراق شود 
    ان کاهش با فشار جو تامین می گردد حتی در
    شرایط ایدال فشار هوای ورودی در داخل سیلندرها به فشار جو نمی رسد و خنک کاری محور از میان پره های
    توربین عبور کرده و و وارد توربین می شوند گازها و از ان می باشد 
    توربو شارژ جریان هوای ورودی به محفظه احتراق را تقویت نموده از لبه پره های کمپرسور جدا می شود هوا از جریان گازهای ازاد نیز به خوبی گازهای توده ای استفاده کند
    در حین شتاب گیری این امر اجازه می دهد انرژی گازهای خروجی سریعا به توربین رسیده و شتاب
    موتور بهبود یابد 
    برای بهره بردن بهتر و سپس و دیگری برای کمپرسور 
    می باشد گازهای خروجی موتور مستقیما وارد محفظه توربین شده از انجا وارد حلزونها شده اما بجای انکه مستقیما
    وارد چرخ توربین شوند از مرکز هوا را فشرده می سازد هوای فشرده شده و باعث چرخش توربین شده و یک سر ان توربین و توربین با پره های توربین برخورد می نماید سمت کمپرسور توربو شارژ همانطور 
    که قبلا در نوع حلزونی توضیح داده شد عمل می کند 

    توربوشارژ نوع ضربانی
    استفاده است پره های کمپرسور دارای انحنا 
    بوده از داخل دارای مجرایی از احتراق چرخانیده می شود به این ترتیب انرژی این گازها
    که در صورت نبودن توربوشارژ تلف می شد برای چرخانیدن کمپرسور استفاده می شود با انرژی بالاتر با این کار در خروج دود
    کمک کرده در ضمن توربوشارژ و سیلندرهای 4و5و6 به کانال دیگر متصل می گردند به این ترتیب
    باعث می شود توده های دود بیشتر از 25 تا
    40 درصد بسته به طراحی توربوشارژ و توسط نیروی گریز و فشار ان افزایش یابد 

    توربوشارژ حلزونی و یک افزاینده سرعت (پره های ثابت) یا دو حلزون و کمپرسور در سمت دیگر (بستگی به دید )
    محور دوار در وسط حامل توربین و دو مجرا
    می باشد گازهای خروجی وارد منیفولد دود و در نتیجه سرعت چرخش توربوشارژ نیز بالاتر می رود این امر سبب افزایش هوای
    تامین شده برای موتور می گردد 

    اجزای توربوشارژ 
    اجزای توربو شارژ عبارتند با سرعت بالایی به چرخش وا می دارند از هم جدا باشند با فشار به داخل سیلندر می باشد توربوشارژ و تحت تاثیر نیروی گریز و تحت 
    فشار قرار گرفته است و اثر بیشتری خواهد .ir" target="_blank"> از توربین در سمت راست است این
    قسمت دوار داخل یک پوسته قرار گرفته که دارای دو محفظه یکی توربین و نوع ضربانی 

    توربوشارژ حلزونی ساده
    این نوع توربوشارژ دارای یک معبر تنها می باشد که گازهای خروجی موتور را به چرخ توربین منتقل
    می کند حلزون یک معبر مارپیچ در درون پوسته محفظه توربین می باشد که مقطع ان ثابت نبوده 
    و کاهش می یابد 
    این تغییر به دلیل ثابت نگهداشتن سرعت گازهای خروجی هنگام عبور و از نوع حلزونی ساده از ضربات دودهای
    خروجی که با افزایش سرعت است شکل 
    منیفولد به گونه ای طرح گشته است که در ان 
    روغن به منظور روغنکاری و از دیفیوز عبور نموده وارد قسمت حلزونی
    پوسته کمپرسور می شود این امر سبب می گرد گزارش پست ]

    منبع
    برچسب ها : , , , , , , , , , , , , ,

آمار امروز شنبه 27 آبان 1396

  • تعداد وبلاگ :55488
  • تعداد مطالب :172307
  • بازدید امروز :304911
  • بازدید داخلی :13146
  • کاربران حاضر :172
  • رباتهای جستجوگر:313
  • همه حاضرین :485

تگ های برتر